piątek, 24 kwietnia 2015

Łatwy i szybki sernik na zimno - bez pieczenia !


Czy ja Wam całkiem niedawno nie pisałam, że sernik to dla mnie coś, czemu mówię stanowcze bleh?
Cóż, zdecydowanie zmieniłam zdanie. Ten sernik, nie dość że zawładnął moimi oczami, kiedy po raz pierwszy zobaczyłam go tutaj, to wraz z pierwszym kęsem zachwycił również mój żołądek. Jest przepyszny i nie zawaham się zrobić go ponownie.

Przechodząc do rzeczy, potrzebne będą:

Spód: 
200g herbatników
120g masła

Masa: 
500g serka philadelphia light
250ml śmietany kremówki
80-100g cukru pudru
3 łyżeczki żelatyny

Dodatkowo:
1 opakowanie galaretki truskawkowej
kilka truskawek

Wykonanie: 
Masło rozpuścić, schłodzić. Herbatniki pokruszyć (połamane kawałki najlepiej rozwałkować między folią spożywczą) na bardzo drobne kawałeczki. Do herbatników wlać rozpuszczone masło i wymieszać. Spód i boki tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia  spód osobno, boki osobnym paskiem), zapiąć obręcz. Wyłożyć rozkruszone herbatniki na spód tortownicy, dobrze ugnieść. Umyte truskawki przeciąć pionowo na pół. Ułożyć po obwodzie boku tortownicy. Wstawić na 40min do lodówki. 
Z przygotowanej ilości śmietanki odlać około 4 łyżek i odstawić. Pozostałą ilość śmietany ubić. Utrzeć serek philadelphia wraz z cukrem pudrem, następnie delikatnie wymieszać z ubitą śmietaną. 
Żelatynę rozpuścić w odrobinie ciepłej wody (woda musi być ciepła, nie wrząca, należy wlać jej tyle, aby tylko przykryła żelatynę). Odlaną wcześniej śmietankę podgrzać, dodać rozpuszczoną żelatynę i wymieszać. Wlać do masy serowej i dobrze wymieszać. Całość przelać do tortownicy, włożyć do lodówki.  
Galaretkę rozpuścić w 400ml wrzątku. Tężejącą wylać na masę serową.

Sernik będzie dobry po około 6h, ale dobrze jest mu dać całą noc na stężenie.



Buzi !

P.S. Jeśli chcesz dowiedzieć się jako pierwszy o nowym poście, chcesz wiedzieć co u mnie, albo po prostu podoba Ci się blog - zapraszam Cię na Facebooka :)


1 komentarz:

  1. Wygląda cudownie, bardzo efektownie z tymi truskawkami dokoła :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...