niedziela, 15 marca 2015

Lekka owsiana przekąska dla każdego


Tak, tak, dla każdego.
Bez względu na wiek, płeć, rozmiar stopy czy ulubioną bajkę z dzieciństwa.
Jak widzicie na załączonym obrazku, są już bazie. A jak są bazie, to zaraz będą święta. Mam dziwne wrażenie, że dosłownie przed chwilą już było coś takiego jak święta. Moja waga też ma takie wrażenie.
O wpisie z takimi ciasteczkami myślałam już od paru tygodni. W końcu jest, chociaż ciastek już prawie nie ma (moja waga gorzko łka nad tym zdaniem).

To rozsypane, to nie rodzynki, uprzedzam. Rodzynek się boję.

Składniki:
 110 g masła wyjętego wcześniej z lodówki
 1/2 szklanki cukru
 1 jajko
 1 łyżeczka aromatu waniliowego
 1 łyżeczka cynamonu
 1/2 łyżeczki sody
 szczypta soli
 1 szklanka mąki pszennej
 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych
 3/4 szklanki suszonej żurawiny 
 garść płatków migdałowych

Uwaga: przepis można zmodyfikować, dodając zamiast cukru miód.


Wykonanie
Masło utrzeć razem z cukrem. Dodać jajko, wanilię i chwilę ubijać. Do masy dodać przesianą mąkę, szczyptę soli, pół łyżeczki sody oraz cynamon. Wymieszać do połączenia składników. Wsypać płatki owsiane, migdałowe oraz żurawinę, całość wymieszać lub zagnieść ręką.
Blachę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia. Z przygotowanego ciasta lepić kulki, rozpłaszczyć i ułożyć na blasze w odstępach około 2cm.
Piec w temperaturze 190 stopni przez 15min.


Żegnam się z Wami, tradycyjnie zapraszając na mojego Facebooka. Na koniec, mała zapowiedź następnego wpisu, buzi ! :)

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...